Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
13.4.2018, Jan Vítek, aktualita
Společnost AMD ještě procesory Ryzen druhé generace na trh nevypustila, ale aspoň odstartovala předprodej a sama zveřejnila seznam prvních kusů a také jejich základní specifikace a ceny. 
tombominos (1349) | 15.4.201822:51
:)
Odpovědět0  0
Luksh (11) | 15.4.201812:28
Před 2 měsíci jsem kupoval 1600, proč jsem chvíli jestě nepočkal za tu ceni už bych měl 2600:­(­(­((
Odpovědět0  0
komplikator (813) | 15.4.201814:27
a za rok bude 3600, navíc si mohl přišetřit a mít 3700... a pak zas za chvíli vyjde něco dalšího.

Je blbost na něco čekat, prostě si koupím to co aktuálně ptřebuju a nečekám na konec světa.
Odpovědět2  0
stevocz (33) | 13.4.201818:15
Odpovědět1  0
Blaazen (241) | 13.4.201816:59
Já bych chtěl 2700X bez chladiče.
Odpovědět0  0
tombominos (1349) | 15.4.201822:50
..vzdyt ho nemuisis pouzit :­))
Odpovědět2  0
sheppi (41) | 13.4.201816:13
"Ostatně Intel mezitím dostal na trh 8. generaci Core, která v případě Core i7 navýšila počet jader o dvě...­"

Pokud vím, tak i5 zvýšila počet jader o 2 a to sice ze čtyř na šest, i7 je také šest jader + HT.
V tomto ohledu tedy mají pořád Ryzeny 7 o 2 fyzická jádra více.
Odpovědět3  1
komplikator (813) | 13.4.201817:23
i3 byla do 8. generace 2 jádro, dnes je 4 jádro
i5 byla do 8. generace 4 jádro, dnes má jader 6
i7 byla do 8. generace 4 jádro, dnes má jader 6

autor explicitně jmenoval i7... souhlasí že i7 dostala dvě jádra navíc. Ano R7 jich má více ale to nijak nevylučuje to tvrzení o Intel CPU.

A souhlasím s autorem, že AMD musí tlačit na ceny Ryzenu, zvlášť té R7 protože 8700 a hlavně 8700k je neskutečně podařené CPU a patří k těm nejprodávanějším vůbec. U AMD se navíc prodávají nižší řady, které kanibalizují dražší modely. V tomto směru je obchodní strategie pro Intel lepší, protože nižší CPU nekanibalizuje prodeje vyšších modelů.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 14.4.20187:42
Ryzen 1000 šly ještě proti Kaby Lake. Ryzen 2000 už jdou proti Coffee Lake s více jádry a vyššími takty­/OC, takže nižší cena nové generace je namístě, stejně jako už proběhlé zlevnění první generace.
Odpovědět1  0
komplikator (813) | 14.4.201813:59
Ryzeny jdou hlavně samy proti sobě. Kdo kupoval 1800X a 1700X když 1700 po OC v podstatě dorovná dva ty vyšší CPU.

Taky se to poměrně rychle začalo projevovat na cenách a dnes ty procesory stojí to co měly stát při uvedení ­- myslím cenový rozdíl mezi 1700­-1700X.­-1800X v řádu stovek ne několika tisíc.

Tohle v zásadě platí o celé nabídce AMD, hodně modelů a de facto žádný rozdíl mezi nimi není protože všechny jdou taktovat a třeba na hry je nějaký Ryzen 5 srovnatelný s nejvyšší variantou Ryzen 7 ale pro uživatele za polovinu ceny... AMD si kanibalizuje svoje vyšší rady, proto AMD musí ty vyšší CPU zlevnit pro vlastní fandy.

Nové ryzeny nepřináší nic nového, trošku lepší taky, nic víc, nic méně. Tam kde byl Ryzen dobrý, bude lepší, tam kde ho válcuje konkurence ho bude zase válcovat konkurence.
Odpovědět1  2
Cemada (1223) | 14.4.201816:05
Tady bych trochu odporoval.
Ano, R7­-1700 šel často nataktovat i na specifikace R7­-1800X ale na úkor spotřeby.
R7­-1700 při 4,0GHz daleko přesahuje TDP 95W, které má R7­-1700X­/1800X.
To je ten důvod, proč křemíky prodávané za R7­-1700 se neprodávaly za R7­-1700X­/1800X.
Prostě nesplňovali specifikaci.
No a pak je na uživateli na co kouká. Někomu R7­-1700 @ 4,0GHz a se spotřebou 125W+ nevadí, někomu ano...a ten si třebas koupil R7­-1700X­/1800X a netaktoval, tedy TDP 95W a basta.

Upřímně, jako majitel R7­-1700@3,7GHz all cores jsem přemýšlel jestli nejít do R7­-2700X + X470 deska. Stávající HW prodat a tím snížit výdaje na nový.
Pořád mi to v hlavě hlodá, kor když desky Asus X470 v předprodeji jsou i s vodním CPU chlazením za 2tis. No není to vůbec špatná nabídka.

Ryzen 2xxx má lepší takty, nižší latenci pamětí, podporuje rychlejší paměti...no, myslím, že rozdíl mezi Intel a AMD se ještě více smazává.
Pro nás jako zákazníky ideální :­-)
Odpovědět4  1
komplikator (813) | 14.4.201817:29
Jistě OC zvedne výrazně spotřebu, ale to většina lidí moc neřeší, zvlášť tedy ze strany AMD fanoušků je spotřeba obvykle naprosto irelevantní.

Jinak ano rozdíly se smazávají, ale problém je právě u té prodejnosti. V tomto týdnu kolega kupoval nějakou i5 s tím že to má na internet a nějaké programování, řekl jsem mu že mohl vzít cca stejně drahého ryzena s více jádry a byl by v pohodě, on odvětil něco o podpoře linuxu a o tom že víc jader nepotřebuje.

Na druhou stranu se pohybuju v oblasti, kde lidi potřebují co nejvíce výkonu na jádro a počet jader není tak důležitý a tam si nikdo, kdo to nepotřebuje i k něčemu jinému Ryzen prostě nekoupí a v podstatě nikdo neuvažuje o ničem jiném než 8700k, občas i některé i9 které také se slušně chalzenou kaskádou člověk vyžene k 5GHz
Odpovědět0  2
tombominos (1349) | 14.4.201818:06
Urcite je to taky pravda, ale plati i dalsi aspekty..
Obecne ­'pindy­', ale plati i tady, ze ne kazdy taktuje :­)
Uzivatele, u kterych neni co nejnizsi cena na prvnim miste, casto volili treba 1700x jako kompromis. Stejne jako ti, kteri nechteji­/nemuzou taktovat, tak mohli jit do 1800x. Ja jsem taky sel radeji do 1700x nez do 1700 a nesel jsem do OC, protoze se mi nechce :­)­) A potvrzuji to i prodeje v NDR, kde 1700 vs 1700x jsou cca 1:1. U R5 jsou prodeje 1600 vs 1600x cca 2:1, tudiz hodne lidi slo taky na ­"jistotu­".
A treti vec je, ze OC treba u 1700 a 1800x nejsou stejna..1800x maji lepsi silikony.
Odpovědět3  1
komplikator (813) | 14.4.201819:11
Při dnešních cenách by to byl i nerozum, rozdíl je pár stovek a je lepší koupit něco co funguje by default než to pak tlačit vlastní silou. Když byl ale rozdíl mezi 1700 a 1800X půlku ceny té 1700 tak ty vyšší CPU se opravdu moc neprodávaly a pro všechny ty, kteří pořád jen nekomprimují videa a nedělají rendery ­(takoví stejně radši šáhnou po TR než Ryzenu­) bylo výhodnější jít do Ryzena 5.
Odpovědět0  1
tombominos (1349) | 14.4.201819:50
Souhlasim, na zacatku ten rozdil 1700 vs 1800x byl velky. Ono to mozna bylo i postavene vzhledem k tehdejsim cenam a HEDT platforme Intelu. Casem si to pak sedlo.
Odpovědět1  0
komplikator (813) | 15.4.201814:34
Hned jak lidi pochopili že výrazně levnější CPU AMD udělá téměř stejnou službu, nebyl pro velkou část zákazníků důvod pro koupi dražších.

Když přišly Ryzeny na trh, tak v multithread výkonu překonával intely, jak přišly Skylake­-X a CoffeeLaketak se situace srovnala.

Pro většinu uživatelů ty jádra navíc nemají přínos a třeba v lowendu je levnější intel, v top customer segmentu, který primárně kupují hráči je také výhodnější intel.

Cena se dle mě měnila na základě všech těch faktů, poslední snížení pak určitě reflektovalo i příchod vylepšených Ryzenů, kdy je třeba vyprodat staré a pro vyšší cenu novějších není prostor kvůli konkurenci.
Odpovědět0  1
batmaster (699) | 13.4.201816:02
Přítomnost 3D XPoint ve výčtu jasně ukazuje, že AMD opět nehodlá přinášet na trh uzamčenou platformu.

Asi tam chybí slovo ­"chybějící­".
Odpovědět0  2
Tech-boy.lukas (1501) | 13.4.201821:57
no ať dám to slovo ­"chybějící­" kamkoliv tak nikam nepasuje. já bych řekl že to má redaktor dobře
Odpovědět7  0
Jan Vítek (3359) | 14.4.20187:39
Je to dobře.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.